Social Studio – centrum operacyjne mediów społecznościowych

Social Media w ostatnich latach osiągnęły ogromną popularność, gromadząc miliony użytkowników z całego świata. Marketerzy już dawno zauważyli sprytny sposób na wykorzystanie tych platform. Dziś, większość organizacji posiada konto na przynajmniej jednej platformie społecznościowej. Może to być profesjonalny profil na Linkedin, lub strona na Instagramie wypełniona ładnymi zdjęciami. Brak jakiejkolwiek obecności w social media to “cios w kolano” pozbawiający dostępu do licznej grupy potencjalnych klientów. Firmy angażują się więc w aktywność na różnych platformach, ponieważ są to potężne narzędzia do interakcji z ich target grupami. Social media to już nie opcja, a raczej niezbędny krok w kierunku promowania swoich produktów i usług.

Social Studio ułatwi prowadzenie kanałów social media

Prowadzenie kanałów social media nie jest proste, tym bardziej jeśli marka obecna jest na wielu platformach – Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, YouTube, Google My Business, czy Sina Weibo. Kreując content, należy pamiętać o wielu istotnych czynnikach, które dodają jakości i sensu treści, na przykład:

  • nadchodzące trendy i sezony,
  • święta i wydarzenia kulturowe,
  • sprytne zastosowaniu real-time marketingu, 
  • kierowanie się feedbackiem klientów, 
  • utrzymanie wysokiego wskaźnika odpowiedzi,
  • wyczuciem target group,
  • wykazaniem się kreatywnością.

Stosując marketing komunikacyjny, należy pamiętać o byciu konsekwentnym. Wszystkie treści, informacyjne czy promocyjne powinny być ze sobą zgodne i jednoznacznie przedstawiać ducha marki. Użytkownicy na tym etapie popularności social media, wyczuleni są na nieczyste zagrywki. Jeśli content serwowany przez firmę pozostawia wiele do życzenia lub znacznie odbiega od pierwotnego brandingu, prawdopodobieństwo utraty leada wzrasta. Nie ma znaczenia, rozmiar organizacji, ani jakie rodzaje produktów lub usług oferuje, bowiem wykorzystanie efektywnego zestawu komunikacji marketingowej może zawsze pomóc zwiększyć sprzedaż. Aby skutecznie operować wszystkimi platformami jednocześnie, dogodnym rozwiązaniem byłoby zarządzanie nimi z jednego źródła, łączącego wszystkie profile. Salesforce wychodzi naprzeciw wymaganiom, oferując oprogramowanie Social Studio będące częścią Marketing Cloud.

Narzędzie, które wesprze Twój zespół Social Media

Social Studio to wszechstronne narzędzie umożliwiające zarządzanie, planowanie, tworzenie i monitorowanie postów, dzięki jednemu oprogramowaniu. Wśród głównych opcji jest:

  • organizowanie contentu marki przez cały zespół lub pojedynczych użytkowników,
  • planowanie i automatyczne publikowanie postów na różnych kanałach social media,
  • odpowiadanie na komentarze i wiadomości z poziomu platformy,
  • przekierowanie wypowiedzi do centrum obsługi klienta np. service cloud (by obsłużyć skargi bądź szanse sprzedażowe)
  • tagowanie i oznaczanie sentymentów wypowiedzi użytkowników social media (do wyboru neutralny, pozytywny, negatywny),
  • analizowanie zgromadzonego feedbacku.

Social Studio oferuje liczne możliwości publikowania i angażowania się w czasie rzeczywistym, a także wszechstronną wydajność treści według sieci społecznościowych i ram czasowych. Pojedynczy interfejs oferuje w pełni konfigurowalną platformę współpracy zespołowej, która analizuje wydajność kanału i content. 

Aby treści były adekwatne i przemawiały do zgromadzonej przez markę społeczności social media, potrzebna jest dogłębna analiza. Social Studio umożliwia tworzenie badań postrzegania marki i produktów przez konsumentów, przyszłych klientów i konkurencję, na podstawie wszystkich źródeł komunikacji w social media.
Wiele osób śledzi marki w mediach społecznościowych, od których nigdy nic nie zakupili. Zachęcający okazuje się dla nich ciekawy content udostępniany na profilach social media, bądź produkty rekomendowane przez innych użytkowników lub influencerów. Social Studio posłużyć może jako narzędzie do słuchania i obserwowania takich osób, aby w przyszłości przekonać ich do skorzystania z oferty. 

Monitoruj każdą wzmiankę o swojej marce dzięki Social Studio

Social Studio przeszukuje media społecznościowe i analizuje określenia, które najczęściej połączone są z marką. Dzięki Einstein Vision, oprogramowanie potrafi takżę przeprowadzić analizę logo, obiektów i scen znalezionych w obrazkach udostępnianych na mediach społecznościowych, związanych z marką. Jest to ważny element budowania kampanii marketingowej, ponieważ pokazuje jak rynek postrzega firmę i jej produkty.  Marketerzy mogą w ten sposób analizować obecne trendy, mierzyć skuteczność słów kluczowych i generować nowe pomysły. 

Mając rzetelne dane, research i analizę, użytkownicy Social Studio mogą od zera stworzyć odpowiednie treści, które publikowane będą automatycznie przez system według dowolnie zaplanowanego harmonogramu. W kalendarzu możliwe jest zarządzanie przyszłym i przeszłym contentem za pomocą narzędzi do planowania i harmonogramowania stworzonych postów i kampanii. Inteligentny system dopasowuje treści do platformy, tak aby wyświetlana zawartość prezentowała się jak najlepiej na urządzeniu klienta.

Przed udostępnieniem, stworzony content można w każdym momencie podejrzeć i zatwierdzić używając niestandardowych reguł zatwierdzania. Chroni to integralność marki i zapewnia spójny przekaz. Powiadomienia dla osób zatwierdzających pojawiają się także w Social Studio. Po płynnym wdrożeniu w system, typowe akcje i procesy można w pełni zautomatyzować idąc z falą marketing automation. 

Dodatkowo, utworzone treści mogą zostać promowane z tej samej platformy, dla przykładu – kupując reklamy na Facebooku i integrując je z kampaniami reklamowymi. Social Studio umożliwia posiadanie własnego centrum operacyjnego mediów społecznościowych, all-in-one. Budując relacje z klientem, komunikacja stanowi najważniejszy jej element, dlatego warto zadbać o dopracowanie jej w najmniejszym szczególe.


SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

+48 512 430 301

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Temat

    Treść wiadomości

    Salesforce Partner

     

    CRM Designer sp. z o.o.
    ul. Przeskok 2a
    05-825 Grodzisk Mazowiecki
    REGON: 365395346, NIP: 5242808642,
    KRS 0000637187
    Sąd Rejonowy w Warszawie – XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
    kapitał zakładowy 10000zł