Pardot – zbawienie dla marketing automation b2b
W rodzinie produktów Salesforce, Pardot to narzędzie stworzone wprost idealnie dla marketingu B2B, a dokładniej dla marketing automation. Automatyzacja marketingu usprawnia generowanie i pielęgnowanie potencjalnych klientów na etapach lejka sprzedażowego. Potencjalni klienci są skutecznie przenoszeni na ścieżkę, aby kwalifikować się do sprzedaży, a ostatecznie stać się klientami.
Będący częścią Marketing Cloud, Pardot umożliwia organizacjom śledzenie i mierzenie skuteczności ich komunikacji, uzyskiwanie wglądu w zachowania użytkowników i personalizowanie treści w kampaniach na podstawie dowolnej liczby określonych kryteriów. W skrócie, narzędzie to pozwala na działanie we właściwym miejscu, o właściwym czasie, dzięki synchronizacji danych o leadach, Pardot wskazuje użytkownikowi podjęcie odpowiednich kroków, w stosunku do potencjalnych klientów.
W rozbudowanym systemie CRM Salesforce, Pardot jest świetnym rozwiązaniem dla zespołów zajmujących się marketingiem dla transakcji B2B. Automatyzacja marketingu jest prowadzeniem działań marketingowych z zastosowaniem specjalnego oprogramowania oraz narzędzi służących do usprawnienia procesów sprzedażowych. Głównym zadaniem Pardot jest generowanie większej ilości jakościowych leadów, tak aby zespół sprzedaży mógł szybciej zamykać sprzedaż, co w rzeczywistości stanowi podstawowy cel działalności biznesowej. Co więcej, dzięki oprogramowaniu do automatyzacji marketingu, dochodzi do finalizować większej ilości transakcji, dostarczając zespołowi sprzedaży pomocnych informacji o potencjalnych klientach i ustalania priorytetów. Poprzez automatyzację podstawowych zadań sprzedażowych, sales team zostaje odciążony z części obowiązków i może skupić się na zarządzaniu i pielęgnowaniu tylko najbardziej potencjalnych klientów.
Efektywne kwalifikowanie leadów
Rozbudowany system punktowania leadów, przyznaje różne wartości za akcje podjęte przez potencjalnych klientów. Pardot śledzi aktywności takie jak wejście na witrynę sprzedawcy czy otwarcie maila i automatycznie konwertuje je na odpowiednią ilość punktów, tworząc tym samym ogólny wynik dla konkretnego leada. Dokładnie tak samo działa funkcja licz warunki i suma warunków w starym, dobrym Excelu, z małą (dużą) różnicą, że dzięki Pardot cały proces następuje automatycznie, znacznie oszczędzając żmudne wpisywanie danych.
Daje to przejrzysty widok na szanse sprzedaży oraz tworzy ranking według jakości leadów, pozwalając zespołom stworzyć efektywny plan działań marketingowych i sprzedażowych. Na platformie Salesforce wszystko jest zsynchronizowane, dzięki czemu dostęp do ważnych informacji nie stanowi przeszkody.
E-mail marketing jeszcze łatwiejszy
Pardot ma także swoją kreatywną odsłonę. Wyposażony jest w narzędzie do tworzenia szablonów wiadomości dla e-maili wysyłanych do leadów w ramach kampanii marketingowych. Użytkownik może zaprojektować wygląd i treść po najdrobniejszy szczegół, a następnie wybrać adresatów z automatycznie wygenerowanej grupy leadów o podobnych parametrach. Jest to ogromne udogodnienie, ponieważ treści takich wiadomości różnią się w zależności od jakości leada. Od czysto informatywnych zawartości, po taką, która wprost zachęca do zakupu. Dzięki sprytnemu systemowi CRM, który uprzednio pogrupował potencjalnych klientów, użytkownik posiada gotowe grupy adresatów dla których dana treść będzie odpowiednia do ich poziomu zainteresowania produktami. Na tym etapie synchronizacja danych systemów Salesforce znów staje się przydatna, ponieważ dzięki niej użytkownik otrzymuje widok dostępnych leadów, czyli takich, którzy w swojej skrzynce mailowej zobaczą spersonalizowaną wiadomość o produkcie.
Czy osiągnęliśmy sukces, czyli raportowanie
Sukces istnieje, jeśli można go zmierzyć. Pardot oferuje szereg narzędzi raportowania, dzięki którym użytkownik może skutecznie mierzyć komunikację i z łatwością określać zwrot z inwestycji (ROI).
Od raportów kampanii do punktu konwersji, e-maili i ścieżek zaangażowania (Engagement Paths) – czyli customer journey w świecie Salesforce, to wszystko zostanie zmierzone.
Pardot pomaga w sprawdzeniu efektywności kampanii marketingowych, śledząc jej skuteczność i wskazując udane inicjatywy, które pozwalają lepiej opracowywać strategię i osiągać cele dochodowe.
Pardot, tak jak inne produkty Salesforce dostępny jest w różnych wersjach i cenach. Małe i średnie firmy mogą pozwolić sobie na nabycie mniej rozbudowanego systemu, który wciąż jest skuteczny. Jednak pełna wydajność tego narzędzia osiągalna jest jedynie dla użytkowników, którzy obecnie korzystają z systemu CRM Salesforce.com. Taka inwestycja może okazać się jedną z efektywniej zwracającą się częścią planowanego budżetu, jednak warto wziąć pod uwagę i pochylić się nad gamą rozwiązań oferowanych przez witrynę Salesforce. Podejmowanie właściwych decyzji w znaczących momentach znacznie wpływa na rozwój firmy oraz może zadecydować o jej przyszłości!
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!
+48 512 430 301
CRM Designer sp. z o.o.
ul. Przeskok 2a
05-825 Grodzisk Mazowiecki
REGON: 365395346, NIP: 5242808642,
KRS 0000637187
Sąd Rejonowy w Warszawie – XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
kapitał zakładowy 10000zł