Outsourcing marketing automation, czyli jak zdobyć zespół ekspertów w 7 dni.

Każda firma stoi przed wyzwaniami związanymi z utrzymaniem ciągłości procesów sprzedaży i marketingu. Team marketingowy nie tylko zajmuje się tworzeniem nowych kampanii i realizacją reklam, ale także masą mniejszych czynności, które wykonywane są na porządku dziennym. Nagromadzenie obowiązków mniej i bardziej istotnych, może doprowadzić do zmniejszenia produktywności zespołu lub wypalenia pracowników, co w większej skali odbija się na ogólnej sytuacji firmy.

Marketing automation poprzez automatyzację działań marketingowych wpływa na zwiększenie efektywności zespołu marketingowego, a także pracy wewnątrz organizacji. Wdrożenie i obsługa systemów marketing automation, wymaga jednak szerokiej wiedzy i doświadczenia. Aby inwestycja była opłacalna, warto rozpatrzyć outsourcing usług, które usprawnią proces wdrożenia automatyzacji marketingu do firmy. Poprzez właściwy zespół marketingowy, wprowadzenie systemów marketing automation do działań organizacji może przebiec płynnie, a napotkane problemy zostaną wyjaśnione przez grupę specjalistów.

Marketing automation w pigułce

Platforma do marketing automation pozwala kierować treści do grup i pojedynczych osób za pomocą określonych komunikatów i reklam. Firma stosująca marketing automation może także dostosować sposób, w jaki podchodzi do potencjalnych klientów, aby zmaksymalizować efektywność. Pozwala to na skuteczną i spójną komunikację z klientami oraz lepsze zarządzanie leadami. Co ważne, marketing automation zmniejsza obciążenie pracy zespołów marketingowych, co daje pracownikom więcej czasu na skupienie się na innych obszarach.

Benefity płynące ze stosowania marketing automation są przekonywujące, nawet dla osoby która ma pierwszą styczność z tym terminem. Jest ku temu poświęcony osobny artykuł : Co to jest marketing automation?

Wśród najczęściej wymienianych korzyści znajdują się:

  • dokładniejsza segmentacja odbiorców,
  • personalizacja treści marketingowych,
  • lead scoring,
  • wysyłanie treści dynamicznych,
  • tworzenie ścieżek informacji,
  • odciążenie zespołu marketingowego,
  • pomiar i analizowanie interakcji potencjalnych klientów na podjęte działania firmy,
  • ogólny rozwój działalności firmy dzięki usprawnieniu działań marketingowych,
  • zwiększenie sprzedaży i ROI.

Outsourcing marketing automation

Rozbudowane systemy marketing automation, w szczególności dla nowicjuszy, mogą stanowić dużą zagadkę, a dostępność setek opcji i dodatków może być przytłaczająca. Implementacja marketing automation powinna zostać powierzona profesjonalistom, za czym przemawia wiele powodów, między innymi:

  • Technologie marketing automation są silnie rozbudowane i ciągle ewoluują. Wymagają długotrwałych szkoleń, aby osiągnąć poziom wiedzy wymagany do optymalizacji narzędzia, szczególnie w wysoko rozwiniętych organizacjach. Wirtualny zespół marketingowy jest wyszkolony, aby efektywnie wdrożyć firmę w system marketing automation.
  • Szybszy zwrot inwestycji w marketing automation. Zespół zajmujący się automatyzacją marketingu jest zaznajomiony z aktualnymi narzędziami oprogramowania chmurowego, dlatego jest gotowy doradzić i pomóc. Gwarantuje to uzyskanie więcej wartości z inwestycji.
  • Odpowiedzi na nurtujące problemy biznesowe.

Dzięki znajomości systemu, zespół wyjaśni otrzymane współczynniki, oraz odpowie na pytania dotyczące zarządzania leadami czy obecnymi klientami, tworzeniem rankingów i ścieżek informacji, a także zarządzaniem danymi. Oznacza to, że cała wiedza potrzebna do korzystania z nabytego systemu marketing automation, zostanie zgrabnie przekazana.

 

  • Analizowanie dużych fragmentów danych. Wdrażając marketing automation, Wirtualny Zespół Marketingowy może dokonać dogłębnej analizy i interpretacji danych zebranych przez system. Odszyfrowanie i interpretowanie wszystkich zdobytych informacji, może okazać się zbyt czasochłonne lub trudne dla obecnych pracowników. Co więcej, wyszkolone oko specjalisty ds. marketing automation może dostrzec anomalie i wzorce, pozwalając na podejmowanie bardziej świadomych decyzji i udzielanie lepszych porad.

Pozyskane dane to istotne źródło informacji, które odczytane prawidłowo przez Wirtualny Zespół Marketingowy może zostać sprytnie wykorzystane przez firmę.

  • Pracownicy mają powierzoną wystarczającą ilość zadań z określonymi deadlinami. Są najprościej zbyt zajęci, aby wykonywać całą pracę związaną z prowadzeniem kampanii. Wirtualny zespół marketingowy odciąży z części obowiązków, usprawniając pracę całej organizacji.
  • Zaplanowana droga wdrożenia. Systemy marketing automation przez swoje rozbudowanie mogą być przytłaczające, przez co nowi użytkownicy nie wiedzą, od których narzędzi zacząć, a które przydadzą się na bardziej zaawansowanym etapie. Zespół automatyzacji marketingu ustala plan wdrożenia w oparciu o priorytety.
    Na przykład, jeśli priorytetem jest przekazywanie większej liczby przychodzących potencjalnych klientów i pozyskiwanie większej liczby spotkań, Wirtualny Zespół Marketingowy ustali i wdroży odpowiednie procedury w ciągu kilku dni.
  • Pomoc w szkoleniu obecnych członków zespołu marketingowego w zakresie korzystania z platformy. Zespół automatyzacji marketingu przekaże wartościową wiedzę, a także udzieli rad stosowania najlepszych praktyk.
  • Wirtualny Zespół Marketing Automation ma wieloletnie doświadczenie międzybranżowe we wspieraniu klientów z różnych branż. Wiedza ta pozwala zespołowi opracować kompleksową strategię opartą na obserwacji, a doświadczenie zdobyte podczas wspierania wielu biznesów pomaga zespołowi lepiej oceniać, jakie decyzje będą optymalne. Znając i ucząc się na błędach innych, Wirtualny Zespół Marketingowy jest w stanie zidentyfikować problem i znaleźć najlepsze rozwiązanie.
  • Obiektywne myślenie niezależnego zespołu pomaga w spojrzeniu na problem z innej perspektywy i myślenie “out of the box”.

 

  • Zarządzanie zasobami i kontrola kosztów. Zatrudniając Wirtualny Zespół Marketingowy koszty przeznaczone na automatyzację marketingu maleją. Płacąc określonej liczbie osób za określony czas i zadania, firma zmniejsza koszty zatrudnienia, przestrzeni biurowej, systemów IT, wynagrodzenia i dodatkowych świadczeń pracowniczych.
  • Motywacja do odniesienia sukcesu. Zespołowi automatyzacji marketingu tak samo zależy na sukcesie i dążeniu do lepszych wyników, jak samej organizacji. Jeśli inwestycja się zwraca, a firma odnosi nowe sukcesy, firma prawdopodobnie rozszerzy zakres wykorzystania podstawowych systemów automatyzacji marketingu i innych uzupełniających narzędzi. W takim wypadku przydatność zespołu będzie nieunikniona.

Decydując się na outsourcing procesu automatyzacji marketingu, odciąża się swój własny marketing team z istniejących zadań oraz z wielu nowych, potrzebnych do sprawnego implementowania marketing automation.

Jeśli chcesz zwiększyć przychody i zwrot z inwestycji w oprogramowania Salesforce, możemy pomóc Twojej firmie wykorzystać 100% potencjału tych narzędzi.

Wchodząc z nami we współpracę zapewniamy Twojej firmie pełną obsługę przez Nasz Wirtualny Zespół Marketing Automation, składający się z:

  • Marketing Automation Admin
  • Email Specialist
  • Web & Graphic Designer
  • Content Writer
  • Program & Analytic Manager

Każda funkcja jest istotna w dopełnieniu poszczególnych zadań idących z implementacją platformy i wdrożeniem marketing automation w Twojej organizacji.

My w CRM Designer mamy osoby doświadczone w MA i gotowe na Twoje zadania, w ciągu 7 dni możesz mieć dedykowany zespół do swoich zadań.

Napisz, bądź zadzwoń, a przedstawimy Ci wiele możliwości współpracy

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

+48 512 430 301

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Email (wymagane)

    Telefon

    Twoja wiadomość



    Salesforce Partner

     

    CRM Designer sp. z o.o.
    ul. Przeskok 2a
    05-825 Grodzisk Mazowiecki
    REGON: 365395346, NIP: 5242808642,
    KRS 0000637187
    Sąd Rejonowy w Warszawie – XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
    kapitał zakładowy 10000zł

    crmdesigner logo