Marketing Automation z Marketing Cloud
Marketing stanowi istotny filar działania organizacji, napędzając sprzedaż. Akcje podejmowane przez ten dział powinny opierać się na rzetelnych danych, które najlepiej by zgromadzone były w jednym miejscu, o szybkim i łatwym dostępie. Firmy napotykają problemy z komunikacją i wchodzeniem w interakcje ze swoimi klientami, ponieważ używają szeregu niepowiązanych ze sobą kampanii i komunikatów – często w wielu funkcjach organizacyjnych, które nie są skoordynowane czy oparte na danych.
Ujednolicenie źródła istotnych informacji i umiejętne wykorzystanie ich w celach marketingowych, zdecydowanie podnosi produktywność i napędza sprzedaż.
Marketing Cloud – rozwiązanie dla konkurencyjnych branż
Konkurencja na rynku światowym rośnie, a wraz z nim potrzeby i preferencje kupujących. Bezpośrednia komunikacja z klientem staje się coraz ważniejszym elementem interakcji. Treści, które są spersonalizowane i docierają do konsumenta w odpowiedni sposób, w odpowiednim czasie, mają znacznie większą szansę na wzbudzenie reakcji, a co za tym idzie – doprowadzenia do zamknięcia sprzedaży. Marketing Cloud pomaga zbudować 360-stopniowy widok każdego klienta, dzięki czemu użytkownik może dogłębniej zrozumieć potrzeby kierujące konsumentem i w spersonalizowany sposób na nie odpowiedzieć.
Marketing Cloud to znaczący produkt wśród oferty Salesforce. Jest podstawowym składnikiem Salesforce Customer 360. Działa wraz z innymi chmurami, aby uzupełnić Customer 360: Sales Cloud, Service Cloud, Community Cloud, Analytics Cloud i App Cloud. Platforma posiada udogodnienia dla pracy marketerów w relacjach B2B oraz B2C, a także w nonprofit. Wachlarz narzędzi ułatwia budowanie spersonalizowanych customer journey w różnych kanałach i na różnych urządzeniach. Rozwiązania takie jak email studio czy social studio umożliwiają firmie dostarczanie właściwego komunikatu, we właściwym czasie, na wszystkich etapach relacji z klientem.
Marketing Cloud obejmuje zintegrowane rozwiązania do zarządzania pocztą e-mail, personalizacji witryn internetowych, reklamy, tworzenia treści i zarządzania nimi oraz analizy danych. Platforma łączy dyskretne interakcje z dowolnego kanału na warunkach klienta. Dane klientów wiązane są z ich zachowaniami w czasie rzeczywistym, aby stworzyć dokładniejszy profil potencjalnego klienta. Każda interakcja napędza spersonalizowaną komunikację 1 do 1, która prowadzi konsumenta w jego wyjątkowej podróży. Dlatego jest wszystkim tym, czym współczesny zespół marketingowy potrzebuje do efektywnej pracy i podnoszenia ROI.
Aby uzyskać wszystkie możliwości Marketing Cloud, warto przyjrzeć się pełnej ofercie tej platformy.
Gdy Klient kroczy swoją ścieżką…
Każdy klient wnosi ze sobą unikatową ścieżkę – tzw. customer journey. Journey builder to inteligentny system, który ułatwia zwizualizowanie podróży każdego potencjalnego klienta. Od pierwszej interakcji z marką, przez komunikacje 1 do 1 na różnych kanałach, aż do momentu zakupu. Zawierając kompleksowe dane w rzeczywistym czasie, użytkownik może reagować na zmieniające się potrzeby konsumenta i dopasowywać treści marketingowe odpowiednio do sytuacji. Journey builder nadzoruje i dokumentuje wszystkie akcje podjęte przez klienta oraz pomaga zaangażować go do wykonania pozostałych działań. Od dołączenia do programu zbierania punktów i zapisania się do newslettera, po ponowne zaangażowanie się w “porzucony” koszyk oraz zwiększanie lojalności, dzięki aplikacji mobilnej.
Co więcej, cała platforma Salesforce.com uzbrojona jest w sztuczną inteligencję o ciekawej nazwie Einstein. Towarzyszy ona użytkownikowi na każdym kroku, dzięki czemu pewne działania są automatycznie proponowane, np. jaki rodzaj komunikacji będzie odpowiedni dla danej grupy klientów na podstawie ich poprzednich aktywności.
Podróż klienta nie kończy się na samej sprzedaży. Journey builder pomaga w procesie post sprzedaży i badaniu satysfakcji klienta. Możliwe jest zaangażowanie zespołu obsługi klienta, marketingu lub sprzedaży, tworząc ujednoliconą interakcję z klientami, tym samym odnosząc sukcesy w różnych działach.
Jedną z podstawowych metod interakcji z klientem jest systematyczne wysyłanie maili. Przy tworzeniu ich treści należy postawić za priorytet zmieniające się potrzeby konsumentów. Content takich wiadomości nie powinien być jednolity dla wszystkich potencjalnych klientów, ponieważ nie każdy zainteresowany jest tym samym produktem.
Email studio to kolejne narzędzie usprawniające marketing. Pomaga w:
- targetowaniu odbiorców,
- tworzeniu optymalnych maili,
- personalizowaniu treści,
- tworzeniu kampanii na większą skalę.
Salesforce Einstein – genialne wsparcie marketingu i sprzedaży
Każda wiadomość może zostać dopasowana do klienta, używając kreatora maili, który dzięki pomocy Einstein automatycznie podsuwa treść oraz produkty wpisujące się w potrzeby adresata. Wysłana wiadomość trafia do journey builder, gdzie traktowana jest jako kolejny krok w podróży klienta. Zsynchronizowane dane w jednym miejscu pomagają zrozumieć każdego klienta, dzięki czemu marketing jest skuteczny.
Kolejnym przydatnym gadżetem wsród narzędzi Marketing Cloud jest Predictive Intelligence – inteligencja predykcyjna. Jak sama nazwa mówi, moduł ten nauczony jest sam przewidywać i sugerować najskuteczniejsze treści.. Predictive Intelligence podejmuje predykcyjne decyzje na podstawie wszystkich zgromadzonych danych, w tym np. zachowania anonimowych klientów na stronie. W oparciu o dostarczone informacje o ich preferencjach, system automatycznie kreuje content, który w realnym czasie może zostać do nich wysłany.
Do gamy modułów Marketing Cloud należy między innymi Social Studio, Advertising Studio, na temat których także napisaliśmy parę słów oraz Audience Studio, Mobile Studio, Interaction Studio czy Data Studio. Każdy usprawniający inny element marketingu, działający w ciągłej synchronizacji danych, tak aby pomóc organizacji opanować marketing automation na najwyższym poziomie.
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!
+48 512 430 301
CRM Designer sp. z o.o.
ul. Przeskok 2a
05-825 Grodzisk Mazowiecki
REGON: 365395346, NIP: 5242808642,
KRS 0000637187
Sąd Rejonowy w Warszawie – XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
kapitał zakładowy 10000zł