Jak wdrożyć marketing automation w swojej firmie?

Wdrożenie Marketing Automation (MA) do naszej firmy może wydawać się czymś trudnym, drogim i nie wartym zachodu. Jednak większość marketerów zdaje sobie sprawę, że nie korzystając z rozwiązań dostępnych na rynku, które są używane przez coraz większą ilość firm, ich biznes zostanie daleko w tyle. Każdą rzecz w naszym życiu, która wydaje nam się trudna do zrobienia można szybko uprościć stwarzając przejrzystą listę działań krok po kroku, a więc dla ułatwienia stworzyliśmy taką listę, pierwszych kroków wdrożenia MA do Twojej firmy:

Jasne cele

Naturalnie, jak z każdym biznesowym działaniem, najważniejsze jest, aby przed podjęciem jakichkolwiek decyzji ustalić do czego dążymy, jakie są nasze cele. Pomoże nam to w odpowiednim dobraniu strategii i narzędzi, dzięki którym osiągniemy nasze założenia.

Plan działania

Po określeniu naszych celów, do wdrożenia odpowiedniej strategii, potrzebujemy dobrze dopasowanego planu, swego rodzaju mapę planowanych działań. Tutaj w użycie wchodzi wcześniejszy punkt – jakie postawiliśmy sobie cele i założenia; to jaką relację z klientem planujemy stworzyć, jakich problemów klient może doświadczyć i jakie rozwiązania na te problemy możemy zaproponować.

Odpowiednie rozwiązanie MA

Spośród tysięcy dostępnych platform i narzędzi, musimy wybrać takie, które najbardziej wpasowuje się w nasze cele i nasz plan działania. Istotne jest dokładne zapoznanie się z funkcjami, którymi dane rozwiązanie dysponuje i zdecydować, które z nich są nam niezbędne, a które są tylko przyjemnym dodatkiem.

Integracja MA z CRM

Integracja naszego CRM z dobranym rozwiązaniem MA może zminimalizować koszty, zwiększyć produktywność i nie tylko. Odpowiednie połączenie CRM i automatyzacji marketingu pozwala w pełni wykorzystać potencjał każdej z platform i wpływa w dużym stopniu na budowanie i pielęgnowanie pozytywnych relacji z naszymi klientami.

Jeśli zastosujesz się do tych kroków, udane wdrożenie Marketing Automation do Twojej firmy to tylko kwestia czasu i nauki. Wiele firm specjalizujących się w MA jest w stanie przeprowadzić płynnie cały proces dla Twojej firmy, bez żadnych zmartwień i w optymalnym czasie. Warto rozważyć skorzystanie z takowych usług i od razu przejść do tworzenia wartościowego contentu marketingowego.

Jeśli chodzi o źródła do nauki całego procesu to również służymy pomocą i zapraszamy do skorzystania z naszego darmowego kursu Jak wprowadzić Marketing Automation w swojej firmie?

Nasz kurs pomoże Ci podjąć decyzję czy warto wdrażać i jak wdrażać, żeby zyskać jak najwięcej.

Na koniec trochę statystyki…

76% firm wdrażających automatyzację marketingu generuje zwrot z inwestycji w ciągu pierwszego roku. Nie tylko to, ale 44% z nich widzi zwrot w ciągu zaledwie sześciu miesięcy.

80% marketerów zgłasza wzrost liczby potencjalnych klientów z powodu automatyzacji

77% marketerów zgłasza wzrost konwersji z powodu automatyzacji

Automatyzacja marketingu zwiększa produktywność o 20%

80% marketerów przypisuje swój sukces automatyzacji marketingu