Co to jest Salesforce CRM

Salesforce to platforma oferująca rozwiązania dla zarządzania relacjami z klientem, z języka angielskiego – Customer Relation Management, w skrócie CRM. Połącz się z klientami w zupełnie nowy sposób dzięki najlepszej na świecie platformie CRM – tak brzmi slogan Salesforce, który w punkt definiuje działalność tej organizacji. Aby zrozumieć sens istnienia platformy, istotne jest zrozumienie funkcjonowania i potrzeba systemu CRM w codziennym operowaniu biznesu.

CRM to strategia wykorzystywana przez firmy do zarządzania interakcjami z poszczególnymi osobami, w tym z klientami, usługobiorcami, współpracownikami oraz dostawcami. CRM pomaga organizacjom usprawniać procesy, budować relacje, zwiększać sprzedaż, poprawiać obsługę klienta, zwiększać rentowność.

Może być rozumiany na trzech płaszczyznach:

  • jako technologia, zazwyczaj działająca w chmurze, której zespoły używają do rejestrowania, raportowania i analizowania interakcji między firmą a użytkownikami,
  • jako strategia, rozumiana jako filozofia biznesowa dotycząca sposobu zarządzania relacjami z klientami i potencjalnymi klientami,
  • jako proces lub system, który firma przyjmuje w celu pielęgnowania i zarządzania tymi relacjami.

Salesforce zapewnia firmom kompletne oprogramowanie CRM stanowiące konkretną bazę informacji o poszczególnych osobach, dzięki czemu użytkownicy mogą lepiej zrozumieć istniejące relacje. W czasach czwartej rewolucji technologicznej istotne jest przyswajanie i aplikowanie nowych technologii usprawniających procesy. Nie powinno się jednak pomijać aspektu ludzkiego, ponieważ za każdym unowocześnieniem stoi człowiek, który również odpowiada za decyzje organizacji. Rozwijający się biznes oparty jest na relacjach i decyzjach konkretnych osób, które uzyskiwane są dzięki odpowiedniemu CRM.

Customer relation management jest więc zdecydowanie istotnym elementem działania firmy, może bezpośrednio wpłynąć na pozytywny rozwój działalności, a więc powinno być szczególnie brane pod uwagę w podejmowaniu jakichkolwiek biznesowych decyzji.

Salesforce już od początku swojego istnienia łączyło firmy z ich klientami dzięki zintegrowaniu aplikacji, które zapewniają wszystkim działom – w tym marketingowi, sprzedaży, handlu i usługom – jeden wspólny widok każdego klienta.

Nowoczesność Salesforce polega między innymi na kompletnym operowaniu w chmurze. Oprogramowanie, bazy danych, serwery i sieci dostępne są przez internet, dzięki czemu użytkownicy mogą z nich korzystać z dowolnego miejsca, co daje im szybki dostęp do istotnych informacji i usprawnia procesy decyzyjne.

Gama produktów Salesforce CRM

Wachlarz produktów oferowanych przez Salesforce rozwijał się wraz ze wzrostem firmy oraz zapotrzebowaniem rynku. Obecnie platforma ma w swojej ofercie 12 kompleksowych produktów zgrabnie nazwanych Salesforce Customer 360. Już sama nazwa idealnie obrazuje wszechstronność i wielozadaniowość usług. Dostęp do każdej aplikacji uzyskiwany jest osobno, co oznacza, że małe biznesy mogą początkowo wykupić licencję do jednego bądź paru produktów, i z czasem rozrostu uzupełnić oprogramowanie o pozostałe produkty, według preferencji i potrzeb. Posiadając wszystkie oferowane aplikacje, różne działy firmy zostają zintegrowane w jednej platformie. Wśród dostępnych usług znajdują się produkty dostosowane do zespołów sprzedażowych, obsługi klienta czy IT. W ofercie Salesforce znaleźć można więc takie segmenty aplikacji jak:

  • Sales – nazwana numerem jeden na świecie pośród dostępnych platform sprzedażowych. To aplikacja sprzedażowa, której firmy mogą używać do zarządzania kontaktami, potencjalnymi klientami, szansami sprzedaży i kontami klientów.
  • Service – koncentrująca się na obsłudze klienta i spełnieniu jego potrzeb.
  • Marketing – pomagająca w tworzeniu spersonalizowanego tzw. customer journey w dużej mierze bazującego na używaniu marketing automation.
  • Commerce – wspomagający działania ecommerce dla B2B oraz B2C.

Oraz pozostałe produkty, równie przydatne takie jak: Engagement, Platform, Integration, Analytics, Industries, Communities, Enablement, Productivity.

Dlaczego Salesforce ma tyle produktów i jakie daje to korzyści?

Wszechstronny katalog produktów ułatwia firmom pozostawanie w stałym kontakcie z obecnymi i potencjalnymi kupcami, partnerami, jaki i własnymi pracownikami.

Platforma optymalizuje proces sprzedaży, usług, czy marketingu dzięki gamie oferowanych produktów. Salesforce ułatwia dostęp do informacji, które są szczególnie istotne dla firm w planowaniu i zarządzaniu biznesem.

Każdy produkt na platformie koncentruje się na innym aspekcie biznesu, a dzięki synchronizacji aplikacji i ich danych, firma korzystająca z Salesforce ma łatwy i szybki dostęp do kompleksowych informacji, które mogą stanowić decydujący czynniki przy podejmowaniu istotnych decyzji. Tym sposobem Salesforce staje się sprzymierzeńcem firm oraz nieodłącznym elementem codziennej działalności.

Poprzez wykształcenie osobnych, lecz kompensujących się produktów, platforma stała się potrzebą wielu międzynarodowych korporacji, jak i średnich oraz małych biznesów na całym świecie. Obecnie Salesforce używany jest przez ponad 150 000 firm w różnych zakątkach Ziemi i od kilku lat należy do czołówki najbardziej innowacyjnych firm na świecie wg. magazynu Forbes.

Mamy nadzieję, że ten artykuł przybliżył Co to jest Salesforce, jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej, lub znaleźć idealne rozwiązania specjalnie dla Twojego biznesu – napisz do nas!


SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!
+48 512 430 301

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat

Treść wiadomości

Salesforce Partner

 

CRM Designer sp. z o.o.
ul. Przeskok 2a
05-825 Grodzisk Mazowiecki
REGON: 365395346, NIP: 5242808642,
KRS 0000637187
Sąd Rejonowy w Warszawie – XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
kapitał zakładowy 10000zł